Κύριε Διευθυντά,
Η οδική σύνδεση Καρπενησίου – Αγρινίου αποτελεί σημαντικό έργο υποδομής και βασικό μοχλό ανάπτυξης τόσο για τον νομό Ευρυτανίας, όσο και για τον νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Η κατασκευή του δρόμου θα αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο της Κεντρικής (Θεσσαλία) και Ανατολικής Ελλάδας (Φθιώτιδα) με την Αιτωλοακαρνανία, με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται για την Ευρυτανία.
Είναι ένα έργο το οποίο όφειλε να είχε κατασκευαστεί από δεκαετίες, αλλά που, έστω και τώρα, τα οφέλη που θα δημιουργήσει είναι σημαντικά για την ευρύτερη περιοχή.
Προσφάτως έχει διαρρεύσει η προβλεπόμενη χάραξη του συγκεκριμένου δρόμου και εδώ πιστεύουμε ότι για άλλη μια φορά ο κρατικός μηχανισμός λήψης αποφάσεων, αλλά και η Τοπική Αυτοδιοίκηση προβαίνουν σε ένα σημαντικότατο λάθος.
Πιστεύω ότι η χάραξη του δρόμου Καρπενησίου – Αγρινίου μέσω Αγίου Βλασίου είναι απόλυτα εσφαλμένη, όταν υπάρχει η εναλλακτική χάραξη μέσω Προυσού – Καλλιθέας, που με αντικειμενικά κριτήρια, -αναπτυξιακά, κοστολογικά και πολιτιστικά- την καθιστούν την πλέον ενδεδειγμένη διαδρομή και τούτο διότι:
Α. Το μήκος της οδικής σύνδεσης Καρπενησίου – Αγρινίου μέσω Αγίου Βλασίου προβλέπεται να είναι γύρω στα 95 χιλιόμετρα, ενώ μέσω Προυσού δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 65 χιλιόμετρα. Η διαφορά χιλιομέτρων πρόκειται να αυξήσει τόσο το κόστος κατασκευής και συντήρησης, όσο και το κόστος διέλευσης των οχημάτων σε βάθος πολλών δεκαετιών. Ζούμε στην εποχή της ενεργειακής κρίσης και κάθε ανώφελη απώλεια ενέργειας αποτελεί αρνητική και επιβλαβή παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.
Β. Η διαδρομή μέσω Προυσού έχει να προκαλέσει πολλαπλά τουριστικά και πολιτιστικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή του Καρπενησίου. Η περιοχή του Παραποτάμου με το Μεγάλο και Μικρό Χωριό, καθώς και πλήθος άλλων χωριών (Γαύρος, Κορυσχάδες κ.ά.) αποτελεί την πλέον τουριστική περιοχή του Καρπενησίου, με αποκορύφωμα το Μοναστήρι του Προυσού που συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον από Ιστορικής, Θρησκευτικής και Πολιτισμικής άποψης. Χιλιάδες είναι οι πιστοί και οι επισκέπτες από όλα τα σημεία της Ελλάδας που καταφθάνουν στο Μοναστήρι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τον οδικό άξονα Καρπενησίου – Αγρινίου ο Προυσός και η ευρύτερη περιοχή η οποία θα προσλάβει με αυτόν τον τρόπο ιδιαίτερη αναπτυξιακή και τουριστική ώθηση.
Γ. Η διαδρομή μέσω Αγίου Βλασίου δεν έχει να επιδείξει τίποτα το ιδιαίτερο σαν φυσικό περιβάλλον, ενώ θα διέρχεται από λιγότερα χωριά με μικρότερη πληθυσμιακή συγκέντρωση, μειώνοντας τα οφέλη από την δημιουργία ενός τέτοιου δρόμου στα επίπεδα του τοπικού εμπορίου και της εξυπηρέτησης των αναγκών μεγαλύτερης πληθυσμιακής ομάδας κατοίκων. Θα αποτελέσει μια διαδρομή μέσα από σχετικά κακοτράχηλα τοπία που δεν θα προκαλεί το ενδιαφέρον των διερχομένων, τόσο από την πλευρά της Ευρυτανίας, όσο και από την πλευρά της Αιτωλοακαρνανίας. Σε αντίθεση, η διαδρομή από τον Προυσό - Λαμπίρι - Καλλιθέα αναδεικνύει και το υπέροχο φυσικό περιβάλλον της Αιτωλοακαρνανίας. Η Καλλιθέα είναι, άλλωστε, «το μπαλκόνι» της Αιτωλοακαρνανίας, απ’ όπου μπορεί κανείς να ατενίσει την υπέροχη θέα της λίμνης Τριχωνίδας και της ευρύτερης περιοχής του Αγρινίου.
Οι παραπάνω αιτιάσεις είναι απόλυτα αντικειμενικές και ανθίστανται στην οποιαδήποτε επιχειρηματολογία. Άλλωστε, η χάραξη του οδικού άξονα μέσω του Προυσού αποτελούσε επιλογή και του αείμνηστου Παύλου Μπακογιάννη.
Αναρωτιέται εύλογα κανείς για ποιο λόγο πάρθηκε μια τέτοια ΛΑΘΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗ και ποιος πολιτειακός φορέας - παράγοντας θα αναλάβει το βάρος της υλοποίησης μιας εσφαλμένης επιλογής η οποία:
α) θα υποβάλλει σε ιδιαίτερη ταλαιπωρία τους διερχόμενους της διαδρομής αυτής, υποχρεώνοντάς τους να διανύσουν επιπλέον απόσταση περίπου 30 χλμ. σε καθημερινή βάση.
β) Θα δημιουργήσει αυξημένα κόστη κατασκευής, συντήρησης και διέλευσης.
γ) Θα στερήσει από την Ευρυτανία ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης και ευκολότερης πρόσβασης από την Δυτική Ελλάδα (Μεσολόγγι, Πάτρα).
δ) Λόγω των πλεονεκτημάτων που αναφέραμε και της καλύτερης πρόσβασης (από Αγρίνιο - Ναύπακτο - Πάτρα) σήμερα η διαδρομή μέσω Προυσού συγκεντρώνει το σύνολο σχεδόν των διερχομένων προς την Ευρυτανία. Αν κατασκευαστεί ο νέος οδικός άξονας μέσω Αγίου Βλασίου, αυτός θα αγνοηθεί, καθώς το επιβατικό κοινό θα έχει λόγους να επιμένει να χρησιμοποιεί την διαδρομή μέσω Προυσού.
Πιστεύω, λοιπόν, ότι ο επαναπροσδιορισμός του οδικού άξονα Καρπενησίου - Αγρινίου είναι θέμα άμεσης προτεραιότητας και χρήζει της άμεσης μελέτης και επανεξέτασης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Κώστας Ζούκας
Τα σχόλια μας:Η επιστολή αυτή είναι επιεικώς απαράδεκτη και άκρως προσβλητική για τα μέρη μας.
1) Δεν έχουμε φυσικές ομορφιές λέει, και έχουμε κακοτράχαλα τοπία.Η φωτογραφία μας στο πάνω μέρος του Blog μας αρκεί και μόνο για να πείσει κάποιον, απλά να διαθέτει την αίσθηση της όρασης.Λίμνες, έλατα, εναλλαγές υψομέτρου, θέα και φυσικά ομαλό τοπίο δεν μπορούν να συγκριθούν με την απότομη ανηφόρα της Καλλιθέας, πηγαίνοντας για Λαμπύρι.Δηλαδή τα απότομα βουνά και οι γκρεμοί μπαίνοντας στην Ευρυτανία από Λαμπύρι δεν είναι κακοτράχαλα τοπία, είναι μήπως Παριζιάνικα;
Όσο για το μπαλκόνι της Αιτωλοακαρνανίας που λέει ο κύριος ότι είναι η Καλλιθέα του υπενθυμίζουμε ότι από την Καλλιθέα βλέπεις μόνο την λίμνη Τριχωνίδα, ενώ από τον Άγιο Βλάση και τα Παρακαμπύλια βλέπεις μεγάλο μέρος της πορεία του Αχελώου καθώς και τις τρείς τεχνητές λίμνες:Των Κρεμαστών, του Καστρακίου, και του Στράτου καθώς και όλα τα βουνά του ορεινού Βάλτου.Για ποιο "μπαλκόνι" μας μιλάει τότε ο κύριος;
2) Επικαλείται τον Προυσσό ως θρησκευτικό κέντρο που πρέπει να έχει προτεραιότητα στην πρόσβαση.Καμία αντίρρηση.'Ομως ήδη υπάρχει ο δρόμος Αγαλιανού-Βελωτάς-Προυσσού, που έχει φτιαχτεί κατά 99% με άσφαλτο, η διαδρομή είναι πανέμορφη, καθώς είναι παράλληλη του ποταμού Τρικεριώτη ( εκτός και αν είναι και αυτή κατσάβραχο) και αν γίνει ο δρόμος κανονικά από Αγρίνιο προς Επισκοπή, τότε ο Προυσσός θα απέχει λιγότερο από μιάμιση ώρα από Αγρίνιο.
3)Μιλάει για το ότι οι κάτοικοι είναι ελάχιστοι στα Παρακαμπύλια.Εϊναι λιγότεροι όμως από την Καλλιθέα ( που κρατάει κόσμο) το Σπαρτιά, τη Μακριά Λόγγα, το Λαμπύρι που είναι ζήτημα να κατοικούνται το χειμώνα;
4) "Το μήκος της οδικής σύνδεσης Καρπενησίου – Αγρινίου μέσω Αγίου Βλασίου προβλέπεται να είναι γύρω στα 95 χιλιόμετρα, ενώ μέσω Προυσού δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 65 χιλιόμετρα. "
Ο δρόμος Αγρινίου-Καρπενησίου θα περάσει από περιοχές πεδινές και όχι ορεινές.Δεν θα περάσει καν από τον Άγιο Βλαση, αλλά κάποια χιλιόμετρα παρακάτω από τον οικισμό Κάτω Άγιο Βλάση,Το υψόμετρο εκεί είναι γύρω στα 400 μέτρα και το έδαφος ομαλό.Η απορία μας είναι κατά πόσο έχει τα ίδια περιθώρια βελτίωσης ο δρόμος που ανεβαίνει ολόκληρο τον ορεινό όγκο της ορεινής Τριχωνίδας που βλέπει από τη πλευρά της Παραβόλας.Θα κόψουν τις στροφές;Φύσει αδύνατον καθώς το βουνό είναι απότομο.Θα κάνουν τούνελ μήπως;Γέφυρες; Αλλά που;Ακόμα και αν κάποια από αυτά γίνονται πόσο θα ανέλθει το κόστος παραπάνω;
ΌΧι τίποτε άλλο αλλά η εν λόγω επιστολή λέει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι θα είναι πιο λίγο το κόστος κατασκευής, συντήρησης και διέλευσης, αν ο δρόμος περάσει από Λαμπύρι.
5) Και τελευταίο και το πιό κορυφαίο από όλα: Θα αποκλειστεί λέει η Ευρυτανία από την Πάτρα και το Μεσολόγγι, αν περάσει ο δρόμος από τα Παρακαμπύλια. Τελείως άστοχο και αυτό το επιχείρημα. Ο δρόμος από τα Παρακαμπύλια ΔΕΝ θα περνά από κατοικημένη περιοχή, θα περνά έξω από το Αγρίνιο και θα βγαίνει κατευθείαν Καμαρούλα.Αντίθετα από Λαμπύρι, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να διασχίσει κατοικημένες περιοχές.( Παναιτώλιο, Καινούργιο, Παραβόλα.).Άρα λοιπόν ο ερχόμενος από Πάτρα και Μεσολόγγι δεν θα βρεί..καθόλου κίνηση και θα πηγαίνει με 100 πηγαίνοντας από δήμο Θεστιέων και Παραβόλας.
Υ.Γ. Εμείς δεν θα αρκεστούμε στην παρουσίαση αυτής της επιστολής από το Blog αυτό.Θα τη στείλουμε και στην εφημερίδα Ευρυτανικά Νέα, ζητώντας την δημοσίευση της και την αποκατάσταση λαθεμένων εντυπώσεων , καθώς παραπληροφορεί το κόσμο με την αληθοφανή αυτή συρραφή στοιχείων που κάνει μέσα.Όπως και να έχει, το parakampylioi.blogspot.com έχει τα μάτια του ανοικτά.Περιμένουμε και τα δικά σας σχόλια..
9 σχόλια:
ΑΝ ΕΚΕΙ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΔΕΝ ΑΦΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΤΟΤΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΧΩΡΙΣ ΦΩΝΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΠΛΟΓΚ ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΡΩΤΗΣΕΙ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΑΥΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ ΤΙ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΤΙ ΣΤΑΔΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ Χ.ΤΡΙΚΟΥΠΗ ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΑΝΕ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ ΕΚΓΑΙΝΙΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ
θα υπάρξουν εφόλης της ύλης συνεντεύξεις, τόσο από το Δήμαρχο, όσο και από την αντιπολίτευση, αλλά και από υψηλά στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης του νομού μας.Λίγη υπομονή
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ.
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΟΙ ΑΛΑ ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΙ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΞΥΠΕΡΕΤΕΙ Η ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ .
ΚΤΑΡΧΗΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ-ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ-ΡΑΔΙΩΦΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΣΥΧΡΟΝΗΣ-ΑΣΦΑΛΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΝ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΟΛΗ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ΤΩΝΤΑΙΛΕΥΤΑΙΩΝ 100ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΑΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΧΩΡΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ Η ΠΛΟΥΣΙΑ ΧΛΩΡΙΔΑ-ΠΑΝΙΔΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΠΑΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΥΣΟ Ο ΔΡΟΜΟΣ.ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΙΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ,(ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΠΡΟΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ).ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ,ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΡΟΥΣΟ ΕΙΝΑΙ 30 ΚΜ ΛΙΓΟΤΕΡΗ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΣ ΞΕΧΑΣΤΕΙ Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΜΠΥΛΙΑ Ο ΔΡΟΜΟΣ.
ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΜΠΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ. ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΩΣΤΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΝΑ ΓΙΝΑΤΑΙ ΑΣΥΜΦΟΡΟ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ.
Παράκληση΄τα σχόλια σας να γράφονται με μικρά γράμματα για να είναι πιο ευανάγνωστα.Στο Internet ¨οταν γράφουμε με κεφαλαία σημαίνει ότι "φωνάζουμε" για κάτι και δεν συνιστάται αυτό.
δεν υφιστατε θεμα ομορφιας των τοπιων που περνανε οι 2 δρομοι καθως οποια διαδρομη και να παρεις μενεις αφωνος.
το σιγουρο ειναι οτι τα 65 ειναι πιο κοντα απο τα 95χλμ.
αυτο που πρεπει να ζητηθει ειναι να γινει δρομος αγρινιο-επισκοπη αλλα και αγρινιο-λαμπιρι(προυσος) γιατι ειναι το ευκολο κοματι τησ συνδεσης αγρινιου καρπενησιου.
το υπολοιπο (επισκοπη-καρπενησι ή λαμπιρι-προυσος-καρπενησι)ειναι δυσκολα και πρεπει να πεσουν λεφτα...
απο κει και περα ο καθενας διαλεγει διαδρομη......
Καλυτερα δε θα μπορουσατε να τα πειτε στην επιστολη!Παραλληλα πρεπει να πιεστει και ο δημαρχος και οι αρμοδιοι φορεις ωστε να μη γινει καμια στραβη!
Και τα 30χλμ δε λενε τιποτα απολυτως απο μονα τους...Ειναι σε συναρτηση και με το υψομετρο,τη μορφολογια της περιοχης,και το αν ο δρομος διερχεται απο κατοικημενη περιοχη.Διαφορετικα κανεις στην Αθηνα δε θα χρησιμοποιουσε την Αττικη Οδο!!!
Δημοσίευση σχολίου